Conversations about change…

“Doctors, dentists, nurses, any educator in the health world are regularly involved in conversations about change.” (Rolnick, Miller & Butler, 2008)

Did you know that this also applies in the world of veterinary medicine, technicians and veterinary clinics? And let’s not forget the receptionists who are the first line of contact with customers!

At the Clinicas Veterinarias Wecan ATV Congress (many thanks to Miguel Ángel Díaz Sánchez again for the invitation and for embracing this very innovative commitment), our day focused on how to evoke the positive response of customers to our recommendations through respect, empathy, collaboration and appropriate guidance. We achieve this through the Motivational Interviewing Method, throughout the day, through continuous practical exercises.

This methodology seeks to prevent the client from feeling forced or manipulated when making a decision. And it does it through:
-The use of open questions that invite the client to share their needs and concerns
– The mutually agreed upon decision on the topic of the conversation
– Evoke a change in the client that invites them to make a decision
– Agree on next steps that make sense for him, for the patient or his pet, and for the professional

Have you heard about this methodology? How do you think his philosophy fits into your professional life? Would you like to receive similar treatment if you were a client or collaborator?

. By the way, many thanks to the visual thinker Ekim for his animations 😉 @ekim.comics, hekam.ekim@gmail.com Miguel Angel Diaz Diaz

Sobre las conversaciones de cambio…

“Médicos, dentistas, enfermeras, cualquier educador del mundo de la salud está involucrado regularmente en conversaciones de cambio.” (Rolnick, Miller & Butler, 2008)

¿Sabías que esto también se aplica en el mundo de la veterinaria, los ATV y las clínicas veterinarias? ¡Y no olvidemos a los recepcionistas que son la primera línea de contacto con los clientes!

En el Congreso de ATVs de @wecan (muchas gracias a Angel Jesús Rodríguez Peña otra vez por la invitación y por abrazar esta apuesta tan innovadora), nuestra jornada se centró en como evocar la respuesta positiva de los clientes a nuestras recomendaciones través del respeto, la empatía, la colaboración y una guía adecuada. Esto lo logramos a través del Método de la Entrevista Motivacional (Motivational Interviewing), durante todo el día, a través de ejercicios prácticos continuos.

Esta metodología busca evitar que el cliente pueda sentirse forzado o manipulado a la hora de tomar una decisión. Y lo hace a través de:
-El uso de preguntas abiertas que inviten al cliente a compartir sus necesidades y preocupaciones
– La decisión acordada mutuamente sobre el tema de la conversación
– Evocar un cambio en el cliente que le invite a tomar una decisión
– Acordar unos siguientes pasos que tengan sentido para él, para el paciente o para su mascota y para el profesional

¿Has oído hablar de esta metodología? ¿Cómo crees que encaja su filosofía en tu vida profesional? ¿Te gustaría recibir un trato similar si fueras cliente o colaborador?

Ps. Por cierto, muchas gracias al visual thinker Ekim por sus animaciones 😉 @ekim.comics , hekam.ekim@gmail.com

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